تهران- ایرنا- ساعت رسمی کشور از ساعت 24 امشب (سی ام شهریورماه) یک ساعت به عقب کشیده می شود.

 

به گزارش ایرنا، براساس قانون تغییر ساعت رسمی کشور مصوب 1386 مجلس شورای اسلامی، ساعت رسمی کشور در ساعت 24 اول فروردین ماه هر سال یک ساعت به جلو کشیده می شود. مطابق همین قانون، ساعت رسمی کشور هر سال در ساعت 24 روز سی ام شهریور به وضعیت سابق برگردانده می شود.


برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 30 شهريور 1394برچسب:, | 12:52 | نویسنده : یاسین |
 
انگور سیاه زیاد بخورید
ر اساس اعتقاد ما و آنچه که در طب اهل بیت آمده است افرادی که دچار مشکلات روان پریشی یا شیزوفرنی هستند را می‌توان با غذای سالم درمان کرد.
به این مطلب امتیاز دهید
0 0

به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از عصر ایران، درمان بیماری ها با انگور سیاه یک متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی و مشاور طب سنتی گفت: انگور در استخوان سازی, نقرس, اسید اوریک, بیماری‌های اعصاب و روان, رفع دردهای استخوانی و در تقویت عمومی بدن موثر است، همچنین در روایات آمده است که برای رفع غم و اندوه انگور سیاه مصرف کنید.

محمد دریایی متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی و مشاور طب سنتی اظهار داشت: بر اساس اعتقاد ما و آنچه که در طب اهل بیت آمده است افرادی که دچار مشکلات روان پریشی یا شیزوفرنی هستند را می‌توان با غذای سالم درمان کرد.

 

به گفته وی با مصرف روغن زیتون سالم, انار, دانه‌ انار و آب انار می‌توان وسواس و مشکلات روان پریشی مانند شیزوفرنی را برطرف کرد البته هر فرد را با توجه به مزاجش درمان می‌کنیم.

بسیاری از بیماری‌ها با مصرف انگور درمان می‌شود:
این متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی افزود: برخی از بیماری‌های روان پریشی را با انجیر که بستگی به مزاج افراد دارد و برخی را با خرما و برخی را با انگور می‌توان درمان کرد البته ناگفته نماند بسیاری از بیماری‌ها با مصرف انگور درمان می‌شود.

رفع دردهای استخوانی, نقرس, اسید اوریک و بیماری‌های روانی با مصرف انگور:
دریایی عنوان کرد: انگور و آب انگور در استخوان سازی, بیماری نقرس, اسید اوریک, بیماری‌های اعصاب و روان, رفع دردهای استخوانی, تقویت عمومی بدن و ... موثر است، همچنین انگور و آب انگور به عنوان ماده غذایی است که به پاکسازی عمومی بدن کمک می‌کند.

رفع غم و اندوه با مصرف انگور سیاه:
وی ادامه داد: در حدیثی از امام جعفر صادق علیه السلام نقل شده است که فرمودند: پس از طوفان نوح که آب زمین را شست و حضرت نوح در قبرستان‌ها استخوان مردگان را دیـد، بـی‌تـابـی شدیدی را آغـاز کرد و بـسیـار انـدوهـنـاک گـشـت. خـداونـد متعال به او وحی کرد که انگور سیاه بخور تا غم و اندوه تو برطرف شود.

 

این متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی خاطرنشان کرد: انگور سیاه سرشار از آنتی اکسیدان‌های بسیار قوی, املاح و ویتامین‌های با ارزش دارد که می‌تواند خون را شستشو دهد؛ بنابراین انگور سیاه یک غذای کامل است.

 


برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 30 شهريور 1394برچسب:, | 12:51 | نویسنده : یاسین |

سال ها پشت سر هم می گذرد و کلیه های ما خونی که سرشار از نمک، سموم و دیگر مواد ناخواسته در درون آن است، را تصفیه می کنند. با گذشت زمان نمک در کلیه تجمع می یابد و نیاز به تمیز کردن با درمان بیشتری را پیدا می کنند. با در نظر گرفتن سلامت کلیه ها ما چگونه می توانیم بر این مشکل غلبه کنیم. بسیار آسان است. ابتدا یک بسته جعفری را شسته و سپس خرد کنید و در یک ظرف ریخته و با مقداری آب به مدت 10 دقیقه بجوشانید و سپس بگذارید خنک شود و سپس آن را در ظرفی ریخته و در یخچال بگذارید تا خنک شود. هر روز یک لیوان از آب جعفری که به این طریق درست کرده بودید بنوشید و شما متوجه خواهید شد که همه سموم و نمک و مواد سمی از کلیه توسط ادرار دفع می شود و همچنین شما می توانید احساس خوبی را تجربه کنید که تا کنون آن را درک نکرده بودید،جعفری به عنوان بهترین پاک کننده و درمان برای کلیه ها شناخته شده است که یک سبزی و بهتر است بگویم یک درمان کاملا طبیعی است.


برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 30 شهريور 1394برچسب:, | 12:50 | نویسنده : یاسین |
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار پرشور هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم، با هشدار درباره تلاش های فریب کارانه آمریکا برای نفوذ از برخی روزنه ها، «اقتصاد قوی و مقاوم»، «توسعه روزافزون علم» و «حفظ و تقویت روحیه انقلابی گری بخصوص در جوانان» را سه عامل مقابله مقتدرانه با دشمنی های پایان ناپذیر شیطان بزرگ اعلام کردند و با بیان برخی نکات درباره انتخابات اسفند 94، افزودند: نتیجه هر انتخابات نیز مانند تک تک آرای مردم، حق الناس است و با همه وجود، از این حق ملت، دفاع خواهد شد.

برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 30 شهريور 1394برچسب:, | 12:49 | نویسنده : یاسین |

حمله جنگنده‌ها به پایگاه هوایی شبیه‌سازی شده کشور متخاصم و توجه به جزئیات آن را باید از مهم ترین اقدامات رزمایش اخیر نیروی هوایی ارتش دانست که پیام صریحی بود به دشمنان جمهوری اسلامی ایران در منطقه.

پنجمین رزمایش هوایی «فداییان حریم ولایت» با محوریت پایگاه هشتم شکاری اصفهان و با حضور اسکادرانهای پروازی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مدت 2 روز به مرحله اجرا در آمد.در این تمرین گسترده هوایی، انواع جنگنده های شکاری بمب افکن و رهگیر، هواپیماهای ترابری سنگین و متوسط، سوخت رسان، ارتباطی، شناسایی، بالگردها و هواپیماهای بدون سرنشین حضور داشتند و با اجرای 3 مرحله عملیاتی متفاوت شامل «گسترش و شناسایی منطقه درگیری»، «تمرین درگیری هوایی، شلیک تسلیحات هوا به سطح و پدافند غیرعامل» و نهایتا «بازگشت به پایگاه مبدا» بخشی از توان رزمی نهاجا را به نمایش گذاشتند.

 


برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 30 شهريور 1394برچسب:, | 12:46 | نویسنده : یاسین |

عد از شهادت امام جواد(ع)، فرزندشان امام هادی(ع) به تغسیل و تکفین و نماز بر ایشان پرداخت، هر چند معتصم می‌خواست که حضرت مخفیانه دفن شود، ولی شیعیان به این امر آگاه شدند و حدود 12 هزار نفر جوادالائمه(ع) را تشییع کردند.


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 23 شهريور 1394برچسب:, | 12:50 | نویسنده : یاسین |

خبرگزاری فارس: تاکید‌ فرمانده معظم کل قوا ‌بر توسعه سواحل مکران/نیروی دریایی پیشروست

به گزارش  پایگاه مردمی ارتش به نقل از   خبرگزاری فارس از کنارک، سردار سرتیپ پاسدار دکتر حسین دهقان که با همراهی فرمانده نیروی دریایی ارتش، وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مسئولان از ‌‌منطقه سوم دریایی کنارک بازدید می‌کرد، با اشاره به ‌تاکیدات فرمانده معظم کل قوا مبنی بر توسعه سواحل مکران اظهار داشت: پس از تاکیدات ایشان نیروی دریایی برای حضور در منطقه و توسعه آن پیشرو بوده است‌. وی با اشاره به استقرار واحدهای نظامی زودتر از سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها در این منطقه تصریح کرد: ‌‌با استقرار واحدهای تولیدی و اقتصادی و مشارکت بخش خصوصی در ایجاد این واحدها می‌توان به توسعه منطقه کمک کرد‌. وزیر دفاع با اشاره به همکاری نیروی دریایی ارتش در ‌توسعه سواحل خاطرنشان کرد: این نیرو برای توسعه سواحل مکران تمامی همکاری‌ها را خواهد داشت. ‌امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ‌ایجاد زیرساخت‌ها در سواحل مکران و حضور مقتدرانه نیروی دریایی در این منطقه در آینده‌ای نزدیک شاهد توسعه سواحل مکران خواهیم بود، گفت: عزیمت صیادان به آب‌های دور و امنیت شناور‌های کشور در اقیانوس هند ‌نتیجه حضور مقتدرانه نیروی دریایی ‌‌ا‌ست.‌


برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 23 شهريور 1394برچسب:, | 12:49 | نویسنده : یاسین |

به گزارش جهان نیوز: اخیرا عکسی در شبکه‌های مجازی منتشر شده که در آن شرکت کوکاکولا در اقدامی موهن و اهانت آمیز نام مبارکه حضرت زهرا(س) را بر روی قوطی نوشابه حک کرده است. جهان نیوز:این چندمین بار است که شرکت کوکاکولا دست به اقدامات توهین آمیز به مقدسات مسلمانان به خصوصو شیعیان زده است. نکته قابل تامل توطئه برخی کشور‌های عربی و شبکه وهابیت برای ادامه توهین به مقدسات شیعیان و خاندان اهل بیت است.


اقدام توهین آمیز کوکاکولا علیه شیعه +عکس

برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 23 شهريور 1394برچسب:, | 12:48 | نویسنده : یاسین |

شهادت امام جواد ع ، زندگینامه امام تقی ع ، شهادت امام تقی ع، کمپین عاشقان ظهور مهدی عجل الله کمپین عاشقان ظهور، عشاق المهدی ،


برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 23 شهريور 1394برچسب:, | 12:44 | نویسنده : یاسین |
در روایات آمده است که این سنگ در آغاز سفید بود، اما گناهانی که فرزندان آدم انجام دادند، سبب سیاه شدن آن گردید.

به گزارش خبرنگار اتاق خبر 24

حجرالاسود یا سنگ سیاه، از اجزای بسیار مقدس مسجدالحرام بوده و در رکن اسودِ کعبه در ارتفاع ۵/ ۱ متری قرار گرفته است. این سنگ مقدس، پیش از اسلام و پس از آن، همواره مورد اعتنا و توجه کامل بوده و در حقیقت در شمار عناصر اصلی کعبه بوده است.

به لحاظ همین تقدّس، رسول خدا (ص) آن را نگاه داشت و دیگر سنگهایی را که به شکل بت ساخته شده بود، به دور ریخت.
حجرالأسود در حادثه تخریب کعبه، که پنج سال پیش از بعثت صورت گرفت، در فاصله‌ای دور از مسجد واقع شد. در زمان نصب آن به جای خود، قریش به نزاع پرداختند، اما با درایت رسول خدا (ص)، و انتقال آن توسط عبای مبارک به طوری که همه سران طوایف گوشه‌ای از آن را گرفته بودند، همه قریش در فضیلت آن سهیم شدند و عاقبت به دست خود آن حضرت نصب گردید. به مرور زمان و در اثر تحوّلات و تغییرات، از حجمِ نخستینِ این سنگ کاسته شد و حتی به چند پاره تقسیم گردید که آخرین بار قسمتهای مختلف آن را به یکدیگر متصل کردند و آن را در محفظه‌ای نقره‌ای قرار دادند. در حال حاضر تنها به آن اندازه که برای بوسیدن و استلام لازم است، جای گذاشته‌اند.

در بسیاری از روایات آمده است که حجرالأسود از سنگهای بهشتی است و همراه آدم (ع) به زمین فرود آمد.

در نقلی از ابن‌عباس آمده است که اگر کسی‌با رسول‌خدا (ص) بیعت نکرد و سپس حجرالاسود را استلام نمود، با خدا و رسول (ص) بیعت کرده است.

 

حجر الاسود

 

همچنین در روایات آمده است که این سنگ در آغاز سفید بود، اما گناهانی که فرزندان آدم انجام دادند، سبب سیاه شدن آن گردید.

از رسول خدا (ص) نقل شده است که فرمود:

«فالله تعالی یُحْییه یَوْم القیامة، له عَینان یُبْصر بهما، و لسانٌ یَنطق فیَشهد علی مَنِ‌اسْتَلَمه».
 

«خداوند در روز قیامت، حجر الاسود را زنده می‌کند، در حالی که دو چشم بینا و زبانی گویا دارد و شهادت می‌دهد که چه کسی آن را استلام کرده است».


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 23 شهريور 1394برچسب:, | 12:43 | نویسنده : یاسین |


برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 23 شهريور 1394برچسب:, | 12:42 | نویسنده : یاسین |

شهادت امام جواد

اینكه تعداد راویان و اصحاب حضرت جواد(ع) قریب صد و ده نفر بوده ‌اند و جمعاً ۲۵۰ حدیث از آن حضرت نقل شده است به این دلیل است که ایشان شدیداً تحت مراقبت وكنترل سیاسى بود و از طرف دیگر، زود به شهادت رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، آگاهی های تاریخی درباره زندگی امام جواد(ع) چندان گسترده نیست؛ زیرا افزون بر آن که محدودیتهای سیاسی همواره مانع از انتشار اخبار مربوط به امامان معصوم(ع) می گردید، تقیه و شیوه های پنهانی مبارزه که برای «حفظ امام و شیعیان از فشار حاکمیت» بود، عامل مؤثری در عدم نقل اخبار در منابع تاریخی است. افزون بر آن، زندگی امام جواد(ع) چندان طولانی نبوده است که اخبار فراوانی هم از آن در دسترس ما قرار گیرد.

زمانی که امام رضا(ع) به خراسان برده شد، هیچ یک از اعضای خانواده خود را به همراه نبرد و در آنجا تنها زندگی می کرد و از اخبار مربوط به شهادت امام رضا(ع) چنین بر می آید که امام جواد(ع) آن هنگام در مدینه اقامت داشت و تنها برای غسل پدر و اقامه نماز به آن حضرت در طوس حضور یافت.


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 23 شهريور 1394برچسب:, | 12:38 | نویسنده : یاسین |
ما به آمریکایی‌ها بدبینیم و هیچ اعتمادی به آنان نداریم، دولت آمریکا غیرقابل اعتماد ،خودبرتربین ، غیرمنطقی و عهدشکن است.

برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 23 شهريور 1394برچسب:, | 12:36 | نویسنده : یاسین |
سال آینده فلسطین اشغالی
 

Ayatollah Khamenei: After negotiations, in Zionist regime they said they had no more concern about Iran for next 25 years; I’d say: Firstly, you will not see next 25 years; God willing, there will be nothing as Zionist regime by next 25 years. Secondly, until then, struggling, heroic and Jihadi morale will leave no moment of serenity for Zionists.

پوستر 25 سال آینده فلسطین اشغالی

ناخدای انقلاب : بعد از اتمام این مذاکراتِ هسته‌ای، شنیدم صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی گفتند فعلاً با این مذاکراتی که شد، تا ۲۵ سال از دغدغه‌ی ایران آسوده‌ایم؛ بعد از ۲۵ سال فکرش را میکنیم. بنده در جواب عرض میکنم اوّلاً شما ۲۵ سال آینده را نخواهید دید. ان‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت؛ ثانیاً در همین مدّت هم روحیّه‌ی اسلامیِ مبارز و حماسی و جهادی، یک لحظه صهیونیست‌ها را راحت نخواهد گذاشت؛

با ذکر یک صلوات و هدیه برای فرج امام زمان (عج) دریافت نمایید


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 22 شهريور 1394برچسب:, | 12:9 | نویسنده : یاسین |
 

دلت قرص آقا جان. ما هم اجازه نمی دهیم
پوستر/ما هم اجازه نمی دهیم-1


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 22 شهريور 1394برچسب:, | 12:9 | نویسنده : یاسین |
هر چند  با یاری خدای بزرگ تا 25 سال دیگه نیستی  و منطقه  ما از لوث وجود  آلوده تان  پاک می شود , حالا هرچه می حرص  بخور تا بمیری...
افسران - تا 25 سال دیگه نیستی ک بخوای حرص بخوری بدبخت   :)))))))

برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 22 شهريور 1394برچسب:, | 12:8 | نویسنده : یاسین |
   

تست موفق بمب 500 پوندی نهاجا در مرحله پایانی رزمایش هوایی



تست موفق بمب 500 پوندی نهاجا در مرحله پایانی رزمایش هوایی

، ظهر امروز و در سومین مرحله از رزمایش هوایی نهاجا، بمب‌های 500 پوندی که به دست توانمند متخصصان این نیرو بهینه‌سازی شده‌اند مورد تست عملیاتی قرار گرفت.

این بمب‌ها با اصابت دقیق به اهداف، مواضع مورد نظر را در شعاع وسیعی تخریب کردند. این بمب‌ها در کلاس MK82 قرار دارند.


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 22 شهريور 1394برچسب:, | 12:7 | نویسنده : یاسین |

ریان نیوز:  پنجمین رزمایش هوایی «فداییان حریم ولایت» با محوریت پایگاه هشتم شکاری اصفهان و با حضور اسکادرانهای پروازی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مدت 2 روز به مرحله اجرا در آمد.در این تمرین گسترده هوایی، انواع جنگنده های شکاری بمب افکن و رهگیر، هواپیماهای ترابری سنگین و متوسط، سوخت رسان، ارتباطی، شناسایی، بالگردها و هواپیماهای بدون سرنشین حضور داشتند و با اجرای 3 مرحله عملیاتی متفاوت شامل «گسترش و شناسایی منطقه درگیری»، «تمرین درگیری هوایی، شلیک تسلیحات هوا به سطح و پدافند غیرعامل» و نهایتا «بازگشت به پایگاه مبدا» بخشی از توان رزمی نهاجا را به نمایش گذاشتند.


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 22 شهريور 1394برچسب:, | 12:4 | نویسنده : یاسین |

ش   پایگاه مردمی ارتش به نقل از   خبرگزاری فارس- سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که در جریان سفر به بندرعباس از منطقه یکم دریای ارتش بازدید کرد، در جریان مراحل ساخت شناورهای جدید این نیرو ازجمله ناوشکن جدید پروژه موج (سهند)، ناو موشک انداز کلاس سینا و ناو تحقیقاتی شیراز قرار گرفت.تاکنون از پروژه موج، 2 فروند ناوشکن جماران و دماوند (اولی در جنوب و دومی در شمال) عملیاتی شدند و ناوشکن جماران3 با نام «سهند» نیز مراحل پایانی خود را می‌گذراند.سهند از 2 ناوشکن قبلی بزرگتر و مجهزتر بوده و برای مثل از تعداد موشک‌های بیشتری (موشکهای سطح به سطح و پدافند هوایی) نیز بهره خواهد بود.

خبرگزاری فارس: شیراز؛ جدیدترین ناو نیروی دریایی ارتش در دست ساخت/ «سهند» و «سینا» در پایان کار

 


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 22 شهريور 1394برچسب:, | 12:3 | نویسنده : یاسین |
 پهپاد انتحاری "رعد 85" و "یسیر" با برد پروازی بیش از صد کیلومتر هرگونه هجمه‌ای را قاطعانه پاسخ خواهند داد.
 پهپاد‌های انتحاری نیروی زمینی ارتش، دست بلند نزاجا در سرکوب دشمنانی هستند که قصد ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران را دارند.
**پهپاد انتحاری "رعد 85"
این پهپاد عملکردی مانند یک موشک "کروز" کوچک دارد که با سرجنگی قدرتمند آماده مورد اصابت قرار دادن اهداف را دارد. سامانه "شلیک کن- فراموش کن (Fire and Forget System)" از ویژگی‌های پهپاد "رعد 85" است و توانایی دریافت مسیرهدف جدید را برای اصابت اهداف نو دارد و دارای برد پروازی بیش از 100 کیلومتر می‌باشد.
** ژئواستراتژیک فورکستینگ: "رعد 85" اهداف متحرک را مورد اصابت قرار می‌دهد
سایت  ژئواستراتژیک فورکستینگ (Geo strategic Forecasting) درباره پهپاد "رعد 85 " می‌نویسد: ایران مبادرت به ساخت پهپاد "رعد 85 " کرده که این پهپاد توانایی مورد اصابت قرار دادن اهداف متحرک را دارد.

پهپاد انتحاری

برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 22 شهريور 1394برچسب:, | 12:3 | نویسنده : یاسین |

منطقه خلیج‌فارس به منطقه‌ای مهم در زمینه تنش‌های سایبری مبدل شده است. فضای سایبری به حوزه‌ای برای تقابل‌های پنهانی تبدیل شده که در یک سوی آن آمریکا، اسرائیل و دیگر کشورها قرار دارند و در سوی دیگر ایران و روسیه.اندیشکده آمریکایی «مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی» در مقاله‌ای به قلم «جیمز اندرو لویس» نوشت: حوزه خلیج‌فارس به منطقه‌ای مهم در زمینه تنش‌های سایبری مبدل شده است. فضای سایبری به حوزه‌ای برای تقابل‌های پنهانی تبدیل شده که در یک سوی آن آمریکا، اسرائیل و دیگر کشورها قرار دارند و در سوی دیگر ایران و روسیه. ایران در زمینه توسعه توانایی‌های سایبری از کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس بسیار پیشی گرفته است و قابلیت‌های خود را در زمینه نظارت بر مخالفت‌های داخلی و همچنین استفاده از هکرها برای ایجاد اختلال در اهداف خارجی یا حمله به آن‌ها گسترش داده است. حملات مشابه این چنینی در چند سال اخیر به احتمال زیاد یا از سوی ایران انجام شده‌اند و یا اجازه این کار از ایران گرفته‌ شده است. حتی اگر ایران با پیشرفت مذاکرات اتمی از اقدامات تهاجمی دست بردارد رشد توانایی‌های ایران همچنان یک تهدید امنیتی محتمل برای کشورهای حوزه خلیج‌فارس به حساب می‌آید. کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس نیز کار توسعه توانایی‌های پدافندی خود را آغاز کرده‌اند اما برای جلوگیری از تهدیدات آتی باید پدافند خود را تقویت کنند و با هم همکاری مؤثرتری داشته باشند.
«جیمز اندرو لویس» عضو ارشد و مدیر برنامه فن‌آوری‌های راهبردی در مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی است. او در این مرکز در زمینه فن‌آوری، امنیت و اقتصاد بین‌الملل مطالبی نوشته است. او قبل از پیوستن به مرکز در وزارت امور خارجه در مقام افسر خدمات خارجی فعالیت داشته و به عنوان عضو سرویس اجرایی ارشد مسئولیت‌هایی بر عهده داشته است. تجربه او در دولت به کارش در زمینه مسائل گسترده سیاسی-نظامی و امنیتی بازمی‌گردد. او فرستاده گروه کارشناسان دولتی امنیت بین‌المللی سازمان ملل در سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۳ بوده است. لویس نوشته‌های متعددی دارد و در مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی گزارش‌ها و مقالاتی درباره رابطه میان فن‌آوری و قدرت ملی به رشته تحریر درآورده است. او در زمینه فن‌آوری و راهبرد کارشناسی شناخته‌شده در سطح بین‌المللی است. او گفتگوهای مسیر دوم با چین در زمینه امنیت سایبری را هدایت کرده است. در رسانه‌ها از صحبت‌های او به‌وفور یاد می‌شود و او بارها در مقابل کنگره سخنرانی داشته است. تحقیقات فعلی او به بررسی امنیت بین‌الملل و اداره فضای سایبری و هم‌چنین تأثیر اینترنت بر سیاست متمرکز است. او دارای مدرک دکترا از دانشگاه شیکاگو است.


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 22 شهريور 1394برچسب:, | 12:2 | نویسنده : یاسین |

1c5bba1dd6ae.jpg

 

همانطور که همه دوستان مستحضرند، کشور ما با تهدید جدی بیگانه مواجه هست و این تهدید هم چیز جدیدی نیست. دشمن هم از هر راه و روشی برای ضربه زده به ما استفاده می­ کند که یکی از راهها تهدید نظامی است. یکی از آن چیزهایی که تهدید نظامی را از بین برده یا لااقل آن را کمرنگ و کم ­توان می­ نماید، توان بازدارندگی نظامی است که خود از مولفه هایی تشکیل می ­شود که الان قصد نداریم به آنها بپردازیم؛ اجمالا، یکی از چیزهایی که مانع از بروز یک جنگ یا تهاجم علیه کشوری می شود این است که شما بر روی کاغذ امکان وقوع جنگ را از بین ببرید؛ یعنی دشمن را به نتیجه ای برسانید که در صورت وقوع جنگ با شما به هر روی او پیروز نبرد نخواهد بود. این روش عالی و کم هزینه در طول تاریخ بارها و بارها استفاده شده و کارایی خود را اثبات نموده است. همین روش، پس از پایان جنگ تحمیلی در راهبرد مقابله با آمریکا، به نوعی در دستور کار ایران دیده می ­شد (و می­ شود).

 

در راستای یکی از راهبردهای اجرای این استراتژی، شما باید تک تک عوامل قدرت سخت طرف مقابل را شناسایی کرده و برای مقابله با هر یک راهکار، راهکنش، یا راهبردی ارائه نمایید که منجر به ضعف کلی یا عدم کارایی آن عامل/عوامل گردد.

پس از این شرح مختصر، کم کم می توانم مبحث را برای شما باز نمایم؛ همانطور که می دانید، آواکسها، تانکرها و بمب افکنهای سنگین دوربرد در هوا و ناوهای هواپیمابر بر روی دریا، از عوامل اصلی قدرت سخت آمریکا هستند، به طوری که نیروی هوایی آنها بدون آواکس و تانکر و بمب افکن سنگین و نیروی دریایی آنها بدون ناوهواپیمابر هیچ نوع قدرت نمایی کلان و استراتژیکی نخواهد داشت و بیشتر به نیروی هوایی و دریایی بلژیک یا هلند( صرفنظر از تعداد) شبیه خواهد بود.


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 22 شهريور 1394برچسب:, | 12:1 | نویسنده : یاسین |

55425471480673756350.jpg

«جیمز اندرو لوئیس» که مدیریت برنامه فناوری‌های راهبردی مرکز مطالعات راهبردی و بین‌الملل را بر عهده دارد، در گزارشی به تشریح روند تکامل تهدیدات سایبری پرداخته و پیشنهاد‌هایی را برای بهبود وضعیت راهبردهای دفاعی مطرح کرده است. به عقیده اندرو لوئیس، تنها راه ارتقا وضعیت کنونی، حرکت به سمت روش‌های پویا و استفاده از فناوری‌های نوین است.
روش‌های دفاعی کنونی پاسخگوی تهدیدات جدید نیستند
مقدمه
واضح است که ظهور اینترنت نحوه تعاملات، تجارت و انتشار و تبادل اطلاعات را دگرگون کرده است. از اینترنت می‌توان تحت عنوان «موتور خلاقیت» یاد کرد، اما همین موتور می‌تواند موجب شود تا تهدیدات سایبری با سرعت بیشتر از روش‌های دفاع سایبری پیشرفت کنند. از آنجا که تهدیدات سایبری ماهیتی پیچیده و دائماً در حال رشد دارند، شبکه‌های دفاعی برای آنکه بتوانند همپای آن‌ها رشد کنند، با دشواری مواجه هستند.
طراحی اصلی و اولیه اینترنت بر پایه ارتباطات پایدار و نه امنیت صورت گرفته است. این موضوع همچنان به همین شکل مانده و تغییری در این واقعیت ایجاد نشده است. در نگاهی کلی می‌توان گفت اغلب سامانه‌های متصل به اینترنت، آسیب‌پذیر بوده، روش‌های دفاعی موجود (پدافندهای مبتنی بر ایجاد فهرست‌های سیاه بر اساس امضای الکترونیک) تاریخ‌مصرف خود را از دست داده و اکثر راهبردهای امنیت سایبری کنونی ناکافی به نظر می‌آیند و فاصله میان توان تهاجمی و توان تدافعی رو به روز بیشتر می‌شود. در حقیقت امنیت نتوانسته هم‌پای تهدیدات رشد کرده و تکامل یابد.


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 22 شهريور 1394برچسب:, | 12:0 | نویسنده : یاسین |

تصویر



کارشناسان آمریکایی در گزارشی جدید عنوان کردند که «آژانس امنیت ملی آمریکا» مستقیما موجب کاهش اعتماد کلی نسبت به شبکه اینترنت شده و به آزادی اینترنت و امنیت سایبری نیز خسارت‌های جدی وارد کرده است.
این مقاله به بررسی ابعاد مختلف گزارش راهبردی جدید منتشرشده از سوی اندیشکده «بنیاد آمریکای نوین» تحت عنوان «هزینه‌های نظارت و تجسس: تأثیر آژانس امنیت ملی آمریکا بر اقتصاد، آزادی اینترنت و امنیت سایبری»می‌پردازد. در این گزارش آمده است از زمانی که «ادوارد اسنودن» پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در سال ۲۰۱۳ میلادی اسناد و اطلاعات محرمانه این سازمان را افشا کرد، بحث‌های فراوانی در خصوص برنامه‌ها و اقدامات جاسوسی این آژانس در طی یک سال اخیر مطرح شده است. با این حال تمامی این مباحث حول محور موضوعاتی همچون حریم خصوصی افراد و آزادی‌های مدنی قرار گرفته است و چندان به موضوعاتی نظیر تأثیرات منفی این برنامه‌ها بر اقتصاد و تجارت این کشور، سیاست‌خارجی و همچنین امنیت شبکه اینترنت پرداخته نشده است. نویسندگان این گزارش عنوان می‌کنند دولت آمریکا تاکنون گام‌های محدود و مختصری را در جهت کاهش این آسیب‌ها برداشته است و برای حل این موضوع نیز راه‌کارهایی را به دولت آمریکا ارائه داده‌اند.


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 22 شهريور 1394برچسب:, | 11:59 | نویسنده : یاسین |
خبرگزاری فارس: دبکا فایل: زیردریایی هسته‌ای روسیه به مقصد سواحل سوریه از تنگه داردانل نیز عبور کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وبگاه صهیونیستی «دبکا فایل» امروز (چهارشنبه) مدعی شد زیردریایی «دمیتری دونسکی» TK-208 که 4 سپتامبر پایگاه خود را در شمال روسیه  ترک کرده بود، اینک از تنگه داردانل ترکیه که دریای سیاه را به دریای مدیترانه متصل می‌کند گذشته و عازم آب‌های سوریه است.

بر اساس این گزارش، این زیردریایی روسیه که از آن به عنوان بزرگترین زیر دریایی جهان یاد می‌کنند در مسیر خود از سوی 2 کشتی جنگی ضد زیر دریایی همراهی می‌شود و  مجهز به 20 موشک بالستیک قاره پیما و بیش از 200 کلاهک هسته‌ای است.

به گزارش دبکا فایل، مقام‌های نظامی اسرائیل و دیگر کشورهای خاورمیانه با توجه به این که زیر دریایی یاد شده 4 سپتامبر از پایگاه خود عازم آب‌های سوریه شده است و هم اینک از تنگه داردانل عبور کرده شگفت زده شده‌اند زیرا پیش بینی می‌شد حداقل 10 روز زمان نیاز است تا این زیردریایی به خاورمیانه برسد.

این منبع خبری امروز همچنین از تدارک مسیر جدید هوایی روسیه برای ارسال کمک‌ به دمشق خبر داده بود.


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 21 شهريور 1394برچسب:, | 13:5 | نویسنده : یاسین |
.: Weblog Themes By RoozGozar.com :.

  • قالب وبلاگ
  • اس ام اس
  • گالری عکس